But darling, what if you fly?

2017-02-06 @ 08:00:00

Jag har skrivit ett helt gäng inlägg som jag har publicerat men som jag lika fort tagit ner då dem gett mig ångest, sådan ångest som känns långt in i ryggmärgen, som skapar ett sådant tryck över bröstet att jag inte längre får tillräckligt med luft.

Varför blir det så? Jag får direkt sju miljoner tankar som bara snurrar omkring och som gör mig totalt galen, vill folk läsa det här, är det för ärligt, är det bra nog, kommer folk tycka att jag är helt jävla psyko om jag skriver det här? Jag tvivlar så oerhört mycket på mig själv nu för tiden och jag tycker aldrig att jag räcker till eller att jag är bra nog. 

Jag tvivlar och ifrågasätter allt jag gör nu för tiden förutom en sak, att min pojkvän är det bästa jag har och att han gör mig lycklig, varje dag. Det finns inte ord stora nog som kan förklara hur mycket jag älskar honom, han är min egen personliga sort av heroin och jag kan inte tänka mig en värld utan just honom vid min sida. Honom finns det inga tvivel om!
Däremot finns det tvivel i allt annat jag gör, i allt annat jag känner och i allt annat jag tänker. Det är ännu en ond cirkel som är hårt sluten av moment 22. Hur många onda cirklar kan egentligen tillfångata en i sitt eget liv?
Det finns så mycket jag skulle vilja göra, som jag skulle vilja testa, så mycket jag skulle vilja klara av eller som jag skulle vilja säga till vissa personer. De flesta av er tänker ”men bara gör det då!”. Ja, om det bara hade varit så enkelt, tror ni inte att jag redan hade gjort det i så fall? Alla de där sakerna vet jag att ”de är bara till att göra”, men jag vågar inte, för jag tvivlar på om jag kommer klara av dem. Det ger mig ångest att jag inte vågar men det ger mig även ångest att jag inte bara gör det. Två onda cirklar i samma stycke, båda håller fast mig i ett sådant hårt grepp att jag kvävs.

Jag hatar att jag är så begränsad av mina egna tankar. Gränser som jag själv har satt upp för mig själv då saker och ting har hänt i samband med händelser som gör mig livrädd för att försätta mig i dem igen, eller att testa nya saker eftersom jag kanske inte klarar av dem? 

Jag har blivit rädd för att leva, när leva är det enda jag egentligen vill göra…

 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Orkar du läsa. Så läs Tommy Helstens bok Flodhästen i vardagsrummet. Bortse från att hans föräldrar var alkoholister. Men kunskapen han delar är bra. Kämpa på. Det finns människor som älskar dig. STOR KRAM till Dej

2017-02-06 @ 10:43:31
Postat av: Anonym

Orkar du läsa. Så läs Tommy Helstens bok Flodhästen i vardagsrummet. Bortse från att hans föräldrar var alkoholister. Men kunskapen han delar är bra. Kämpa på. Det finns människor som älskar dig. STOR KRAM till Dej

2017-02-06 @ 10:43:55
Postat av: Denise

Hej! Missa inte min pågående alla hjärtans dag tävling på bloggen där just DU har chans att vinna: http://hundlivet.se/alla-hjartans-dag-tavling-28860909

Hoppas du får en härlig onsdag! :)

2017-02-08 @ 09:10:37
URL: http://hundlivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0