Fortsätt simma!

2018-05-30 @ 16:45:15

Jag har haft perioder i mitt liv där jag inte mått bra, alls. När man är där mitt i det så tror man aldrig att man kommer att må bra igen, att vara glad känns så oerhört lågt borta. Det där dock, är något jag lärt mig att tänka över när jag mår dåligt, för det blir alltid bättre. Klyschigt, jag vet men det är sant, för jag sitter ju här med luft i mina lungor, en partner som älskar mig och ett liv som jag mår bra i och som jag älskar.

Man lär sig också oerhört mycket om sig själv och hur man fungerar. Jag har lärt mig genom mina svåra perioder att jag är en oerhört stark tjej som har oerhört mycket att dela med mig av till den som kan, vill och är mottaglig. Jag har vakren ett lätt eller litet bagage med mig i ryggsäcken, men oj vad lärorikt och värdefullt det är. Det är packat med sorg, ilska, ånger och besvikelse men även lycka, kärlek, barndomsminnen och galopper i skogen, alla de där byggstenarna som gör en till den man är idag. Händelser och känslor är stenarna och fogen är lärdomarna, man bygger inte ett slott utan båda delarna

Jag ska inte vara långrandig, men jag tror ni fattar vad jag menar. Jag hoppas att vi kan komma överens om att allt blir bra till slut och är det inte bra så är det inte heller slut än. Fortsätt kämpa, för ljuset i tunneln är inte ett tåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0