Välkommen till min värld.

2016-12-09 @ 21:35:00

Jag har någon form av romantiserad syn på det här med att skriva, likt J.K Rowling när hon skrev ”Harry Potter och de vises sten” på det där fiket i Edinburgh för många år sedan eller som alla de där författarscenerna i diverse Hollywood filmer. Personer som sitter i ett dunkelt hörn på ett café med sin laptop med det där äpplet på, en STOR kaffe (antagligen spetsad med något starkare, men det är bara en generalisering) och glasögonen halvvägs ner på näsan som glidit ner en bit på grund av den lätt nedåtriktade blick som uppstår när man komponerar en text. Dock vill jag varken kalla mig för skribent, författare eller ens en skrivare. Ja, alltså inte en sådan där som man skriver ut text eller bild på papper ifrån utan någon som regelbundet skriver, det är inte jag. Däremot har jag alltid föredragit textform framför talform, som den introverta person jag är har detta alltid kommit mer lättsamt för mig.

Jag har många gånger försökt mig på det här med att blogga och efter hand har det runnit ut i sanden då jag antagligen inte haft rätt motivation och inspiration till att fortsätta skriva. Nu vill jag inte ha detta som en blogg, det kommer vara ett ställe där jag kan ventilera. Kalla det en dagbok, anteckningsblock eller bara ordbajsande, mig kvittar det. Jag skiter i ifall folk läser, stör sig eller kritiserar, detta är mitt verk och mitt bidrag till mitt eget välbefinnande, jag har så mycket att dela med mig av.

Så här sitter jag, med en romantiserad syn av folk som skriver, lätt nedhasad i soffan, dricker bubbel, iklädd endast innetofflor, ”min” Jimi Hendrix tröja som jag sover i och är hemma sjukskriven för utmattningssyndrom, ångest och panikångestattacker, välkommen till min värld.

 

Kommentarer
Postat av: Hanna

<3 <3

2016-12-09 @ 22:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0