Hur långt man än har kommit är det alltid längre kvar...

2017-02-11 @ 12:00:29

Att hitta motivationen till att göra något är min stora bov just nu. Jag vill inte göra någonting och jag vill inte träffa någon. Hade jag fått bestämma hade jag legat under täcket varje dag och ruttnat och det hade jag varit nöjd med. Jag tvingar mig att gå ur sängen och att gå på yogan, jag vill inte påstå att jag tvingar mig till stallet eftersom det är mitt största nöje i livet, men det är en kraftsamling att komma iväg och jag är helt tömd på energi när jag varit där. Jag vill inte träffa personer i min omgivning och gör jag det så är jag helt slut efter en timme. 

Självklart måste jag göra saker om dagarna, oavsett om det är att dammsuga lägenheten eller gå ner till stan och fika så finner jag det jobbigt och omotiverat så långt ut i fingerspetsarna att jag mår illa, det gör fysiskt ont i hela bröstet och det trycker all luft ur mig. Jag kan sätta mig på en stol och stirra i 30 minuter innan jag fattar vad jag egentligen ska göra, min hjärna kortsluter och jag vet varken tid eller rum. 

Min egen beslutsprocess fungerar helt enkelt inte längre, jag drar ut på saker och jag flyttar dem framför mig, hela tiden. Jag har börjar skriva listor på saker jag vill göra varje dag, det är allt ifrån att gå till stallet till att rensa garderoben. Vissa saker har jag skrivit upp dagligen i över två veckor och jag har fortfarande inte gjort dem. De saker jag varje dag stryker över som gjorda är oftast sådant jag hade gjort ändå, som egentligen inte hade behövt stå på den där listan men då ser jag att jag i alla fall har gjort något

Hur kommer man ifrån den där känslan av apati? Jag vill inte gå omkring som den jag är just nu, helt fråntagen från alla mina bra känslor. Hur kan allt bara ha blivit jobbigt, energikrävande och motståndskraftigt? Vad hände med ljusglimtarna i vardagen och stunder där jag faktiskt mår bra? De finns kvar, men de är oerhört mycket mer svåra att uppnå.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0